Menu
  • Komunikacja Miejska Kołobrzeg
  • Komunikacja Miejska Kołobrzeg
  • Komunikacja Miejska Kołobrzeg
  • Komunikacja Miejska Kołobrzeg
                   
A+ A A-

Kodeks Etyczny Pracowników

  • Odsłony: 22901

ROZDZIAŁ II
STANDARDY POSTĘPOWANIA PRACOWNIKA SPÓŁKI

Art. 5

Pracownik przy wykonywaniu powierzonych mu zadań działa zgodnie z podstawowymi standardami postępowania i wartościami etycznymi, którymi są:

  • odpowiedzialność,
  • profesjonalizm w działaniu,
  • rzetelność,
  • uczciwość,
  • praworządność,
  • bezstronność,
  • bezinteresowność,
  • lojalność,
  • uznanie autorytetu przełożonych przy uwzględnieniu dorobku wiedzy, umiejętności, doświadczenia i właściwie pojmowanych postaw moralnych,
  • partnerstwo w działaniu i w dążeniu do realizacji określonych celów Spółki,
  • uprzejmość i życzliwość w kontaktach z klientami, przełożonymi, współpracownikami i podwładnymi,
  • wysoka kultura osobista i stosowność stroju,
  • tolerancja dla odmiennych przekonań innych osób,
  • realizacja swoich uprawnień z poszanowaniem dóbr osobistych innych osób.

Art. 6

Pracownik niezależnie od obowiązku przestrzegania wymienionych w art. 5 standardów postępowania oraz norm etycznych powinien:

  • identyfikować się z założonymi celami Spółki, umacniać jej prestiż oraz wiarygodność,
  • przy wykonywaniu swoich obowiązków dążyć do spełniania oczekiwań klientów i do zapewnienia im maksymalnej satysfakcji z oferowanych usług,
  • dążyć do ciągłego doskonalenia systemów funkcjonowania Spółki poprzez maksymalizację swoich osiągnięć w pracy, przy wykorzystaniu swojej wiedzy, doświadczenia, kwalifikacji i zdolności,
  • czynić starania w kreowaniu polityki, przedsiębiorczości i innowacyjności,
  • dążyć do ciągłego rozwoju osobistego i podnoszenia kompetencji poprzez rozszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności,
  • dbać o mienie, wizerunek i dobre imię Spółki,
  • sygnalizować stwierdzone nieprawidłowości,
  • szanować i chronić przed wszelkimi naruszeniami atrybuty firmowe, w szczególności nazwę oraz znak firmowy,
  • kreować jednolity wizerunek Spółki, przestrzegając stosownych ustaleń,
  • utożsamiać się ze Spółką i okazywać poczucie przynależności do niej,
  • odnosić się z należytym szacunkiem do tradycji, do systemu wartości intelektualnych i moralnych, kultury organizacyjnej oraz środowiska naturalnego; chronić je i otaczać opieką,
  • w sposób godny i należyty reprezentować Spółkę w miejscu pracy i poza nią,
  • stosować powszechnie przyjęte normy grzecznościowe w kontaktach bezpośrednich, telefonicznych oraz w korespondencji,
  • dbać o swój wygląd zewnętrzny, sposób wysławiania się oraz poprawność stosunków interpersonalnych,
  • przeciwstawiać się działaniom mogącym stanowić zagrożenie dla interesów, mienia, prestiżu Spółki, jej wiarygodności oraz zaufania do niej klientów,
  • nie podejmować innych prac, mogących kolidować z wykonywaniem obowiązków lub mogących negatywnie wpływać na obiektywizm w podejmowaniu decyzji,
  • nie wykorzystywać i nie pozwalać na wykorzystywanie przez inne osoby zasobów Spółki,
  • nie wykorzystywać pozycji wynikającej z zatrudnienia w Spółce w celach prywatnych lub w sposób mogący podważać wiarygodność Spółki,
  • powstrzymywać się od promowania w jakikolwiek sposób znaków firmowych podmiotów, z którymi Spółka nie zawarła stosownych umów ani porozumień na wykonywanie tego typu czynności i usług.